У Збирци савремене уметности Музеја Војводине чувају се и два цртежа тушем, новосадске уметнице Марине Милановић. Они се одликују супериорним цртачким умећем који је основна потка рада, на који ова уметница тка детаље, завидне ликовности, у комбинацији са духовитим језичким заврзламама. Често уз слику иде и пропратни текст – натписи и записи на илустрацијама чине да њена дела постају визуелна поезија. Ова вредна илустраторка не часи часа те свој блокчић за цртање носи где год да иде, било да се вози градским превозом на линији Нови Сад-Ветерник или путује из Стокхолма.
На цртежима које је ова свестрана ауторка поклонила Музеју Војводине представљени су чланови породице Дунђерски, некада једне од најимућнијих у Војводини. Они су живели у комфору и луксузу какав су обични смртници оног, као и овог доба, ретко виђали. Но такође су са собом носили и декаденцију богатих и моћних. Тако ови радови у црном тушу представљају и сенке необичног растиња и дрвећа које је расло у челаревском парку, као и великана који су тим парком шетали. Занимљиво је да су званице на баловима Дунђерских као улазнице поклањали саднице егзотичног дрвећа за челаревски парк.
Све је на овим цртежима у сплету линија и тамних вијугавих површина које обавијају актере и као да их увлаче у мрачни понор. У амбијенту челаревског врта чудна женска фигура држи поклеклу Ленку за руку. Смрт је села поред и немо чека. Поред те три фигуре као да протиче нека злослутна река. У истом пределу пуном тамних крошњи налази се и Ленкин вољени Лаза. Из језерцета поред њега морбидно извирује само рука. Над Лазином фигуром се надвио језив мушкарац који у руци држи нож, а на корак од читаве сцене ту је и персонификација смрти.
Драгана Гарић Јовичић, кустоскиња – историчарка уметности
Марина Милановић (Нови Сад, 1989) је завршила Академију уметности у Новом Саду, одсек Графичке комуникације. Највише се бави цртежом, илустрацијом и графичким дизајном, који су примењени у личној поетици и нарацији, као и дечијим илустрованим књигама за домаће издавачке куће (Завод, Креативни центар) и на разним другим графичким материјалима (плакати, брошуре итд.). Поред тога пише, држи радионице и предавања. Имала је неколико самосталних и преко двадесет колективних изложби. За илустрације је добила више награда, од којих издваја Невенову награду за најбоље илустровану књигу 2016. године.