Otvaranje izložbe fotografija OBJEKTIVNO - Музеј Војводине

Otvaranje izložbe fotografija OBJEKTIVNO

17.12.2021. | Izložbe

Deveta po redu kolektivna izložba fotoreportera Objektivno biće otvorena u četvrtak, 23. decembra 2021. godine u 19 časova, u Muzeju Vojvodine (Dunavska 37).

Selektor ovogodišnje izložbe je fotograf Slobodan Šušnjević koji je, između nešto više od 500 radova, odabrao 86 fotografija od 41 autora. Ovaj put priliku da svoja dela javnosti predstave, pored fotoreportera, imaće i značajni fotografi kao i oni manje afirmisani koji stvaraju iz ljubavi, ali na izuzetno visokom profesionalnom nivou.

Izložbu, koju organizuju Muzej Vojvodine i Foto asocijacija Vojvodine uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, će otvoriti pokrajinska sekretarka, gospođa Dragana Milošević.

Svi zainteresovani izložbu će moći da pogledaju do 10. januara 2022. godine.

Na izložbi će biti zastupljeni sledeći autori: Aleksandar Kamasi, Aleksandar Milutinović, Aleksandar Vasilić, Aleksandar Žarkov, Ana Batrićević, Anabela Otoš, Andraš Otoš, Andrej Pap, Branislav Lučić, Čila David, Dejan Čavić, Dejan Rakić, Dragan Leleš, Dušanka Ljubojević, Goran Bendelja, Goran Mulić, Gordana Jović, Ilija Ramić, Ištvan Virag, Jan Valo, Jovan Bakmaz, Jovan Njegović Drndak, Marija Erdelji, Marijana Filipović, Martin Candir, Matija Candir, Nada Mršić, Nebojša Espero Stanković, Nenad Karlić, Nenad Mihajlović, Nikolina Osmić, Petar Lazović, Radivoj Hadžić, Rajko Karišić, Sabolč Dudaš, Slađana Pantelić, Snežana Lukić, Vanja Fifa, Veronika Vujačić, Želimir Gvojić, Zoran Jovanović.

 

Reč organizatora izložbe Darka Dozeta:

 

ZAJEDNIČKI U SUSRET PUBLICI I ZA SPAS PROFESIJE

Devetu godinu za redom okupljamo se u ovom formatu uz prigodnu izložbu. Pre toga kolege fotoreporteri su se šest decenija okupljali uoči svake Nove godine, neizmenično u redakcijama „Dnevnika“ i „Mađar Soa“. Sve je to bilo zatvorenog tipa, dakle u potpunoj anonimnosti, bez izložbi i bez publiciteta.

Nova vremena donose novi način života, nove bitke, nove potrebe, nove medije i nove obrasce. Redakcije koje su nekada brojale nekoliko desetina fotografa, svedene su na svega njih nekoliko. Štaviše, neke su ih se u potpunosti odrekle, a klasične štampane medije skoro u potpunosti su zamenili elektronski mediji i društvene mreže koje su postale glavni izvor infiormisanja.

Upravo iz tih razloga, u taj do tada zatvoreni krug fotoreportera „Dnevnika“ i „Mađar Soa“, postepeno su primane i kolege iz drugih redakcija. Kada se broj aktivnih fotoreportera smanjio i kada je fotografisanje postalo dostupno svima, urednici fotografije ovih kuća, u dogovoru sa viđenijim kolegama, doneli su odluku da godišnje druženje promeni format i da postane godišnja izložba na kojoj će se javnosti ukazati da – iako je fotografisanje dostupno svakom – ipak postoje ljudi koji su za to školovani, kojima je to profesija i koji to rade na najvišem nivou.

Svetski trend, gašenja fotožurnalizma kao profesije, koji je čuveni američki magazin „Foto“ na svojoj naslovnoj strani najavio još 1996. godine, stizao je polako i u Srbiju. Pravi autori su odlazili u penziju, a njihova radna mesta su gašena. Novim medijima bitna je brzina, šokantnost i zadovoljavanje forme.

Iz svih nabrojanih razloga, fotografska scena bi trebala da se homogenizuje i da kvalitetom pokuša da se izbori u bici sa milijardama ljudi koji besomučno – škljocaju. Baš zato smo, od ove godine, rešili da uz fotoreportere na izložbi budu zastupljeni i drugi autori koji se na jedan izuzetno ozbiljan način bave fotografijom.

Ukidanje pečata
Pretrazivac kulturnog nasledja