Koncert hora "Sveti Stefan Dečanski" - Музеј Војводине

Koncert hora “Sveti Stefan Dečanski”

13.01.2018. | Događaji

U subotu, 13. januara 2018. godine u 20 sati (Dunavska 35) održaće se koncert hora “Sveti Stefan Dečanski”. Dirigent Tamara Petijević.

Koncert će se održati pod pokroviteljstvom Fondacije Novi Sad 2021 podovom obeležavanja dočeka 7526. godine.

Dve Nove godine, predstavljene kroz razliku u računanju vremena, kao i kroz dva kalendara, gregorijanskog i julijanskog, biće dočekane svečano u Novom Sadu.

I dok je doček 2018. godine  31. decembra organizovan tokom celog dana, uglavnom na otvorenim prostorima i samo u centru grada, 13. januara dočekaćemo 7526. godinu u toku večeri, isključivo u zatvorenim prostorima, po čitavom gradu.

Šta ih spaja? Most interkulturalnosti u kojem se prepliću delovi visoke estetike sa popularnom kulturom, čime visoka kultura dobija novu publiku, a masovna dobija nove standarde i vrednosti. Novosađani  i njihovi gosti će 13. januara  dočekti 7526. godinu na više od 21 kultne lokacije među kojima su kulturna, administrativna, poslovna i obrazovna zdanja, kao i ugostiteljski objekti, izvođači najrazličitijih žanrova nastupiti na potpuno neočekivanim mestima.

BIOGRAFIJA HORA SVETI STEFAN DEČANSKI

Hor „Sveti Stefan Dečanski“ je osnovan  1987. godine u Novom Sadu kao omladinski crkveni hor, da bi tokom godina postao jedan od najboljih i najcenjenijih horova u Srbiji, poznat po svom bogatom i raznovrsnom repertoaru, kao i aktivnoj edukativnoj i misionarskoj ulozi u kulturnom životu Srbije.

Čine ga većinom mladi ljudi, profesionalni muzičari i amateri sa horskim iskustvom. Iako ostaju dosledni svom najdubljem uverenju da crkvenu muziku treba uvek iznova vraćati u kontekst bogosluženja, kome od iskona jedino i pripada, članovi ovog ansambla često priređuju i koncerte horske muzike u zemlji i inostranstvu.

Hor je član Srpske horske asocijacije, kao i velike evropske horske asocijacije Europa Cantat, na čijim festivalima usavršava svoje pevače i dirigente. Neguje intenzivnu saradnju i kontakte sa brojnim horovima i dirigentima širom Evrope, Amerike i Rusije, kao i sa najznačajnijim srpskim institucijama od nacionalnog značaja (Matica srpska, Galerija Matice srpske, Narodni muzej u Beogradu, SANU itd.)

Repertoar hora čine dela duhovne muzike od XIII veka do savremenih autora,  obrade srpskih narodnih pesama, kao i svetovna horska muzika na raznim jezicima.

Pod okriljem hora “Sv. Stefan Dečanski” 2009. godine je osnovan Vokalni studio Orfelin, koji je za osam godina delovanja u Srbiji i Evropi stekao renome profesionalnog ansambla specijalizovanog za tematske i oratorijumske programe.

Snimljeno je i objavljeno 15 zvučnih i 3 notna izdanja, a Muzikološki institut SANU je diskove hora „Srpski Božić“ i „Velika Sedmica i Vaskrs“ uvrstio u najznačajnija ostvarenja savremenog srpskog horskog muzičkog izdavaštva. Notno-naučni zbornik „Hilandarski ktitori u pravoslavnom pojanju“ dr Danice Petrović, za koju je hor izveo i snimio CD, dobitnik je Nagrade Vukove zadužbine za nauku 1999.

Hor je prvi izveo i objavio „Osmoglasnik“ Kornelija Stankovića, sa harmonizacijama nastarijih zapisa srpskog crkvenog pojanja.

Izdao je još dva notna zbornika: “Osmoglasnik” Branka Čenejca i “Srpski Božić”- veliku zbirku crkvenih i narodnih napeva.

Dobitnik je 2. nagrade na Internacionalnom takmičenju u Langolenu, Vels 2000. godine. Na 12. Međunarodnom festivalu kamernih horova i vokalnih ansambala u Kragujevcu 2017. osvaja Veliku nagradu (Grand Prix).

Među brojnim koncertima u inostranstvu ističemo nastupe u okviru Božićnih festivala duhovne muzike u Moskvi, Sankt Peterburgu, Majncu, Utrehtu, Torinu i Pečuju (Festivali Evropa Kantat), zatim koncerte u Jerusalimu 2007. i nastupe u gotovo svim evropskim prestonicama (London, Brisel, Ženeva, Berlin, Lisabon, Pariz, Minhen, Beč, Budimpešta, Varšava …).

Od svog osnivanja hor redovno peva na bogosluženjima u pravoslavnim crkvama, prvo u Novom Sadu, a od 2011. godine u Sremskim Karlovcima.

Prvi je hor koji je posle rata 1990-tih gostovao u Zagrebu, Dubrovniku i Sarajevu, kao i u manastirima i srpskim enklavama na Kosovu i Metohiji, koje često pohodi.

TAMARA ADAMOV PETIJEVIĆ, DIRIGENT

Dirigent i pedagog, deluje kao rukovodilac 3 hora i dva simfonijska orkestra, koji okupljaju oko 300 uglavnom mladih ljudi.

Završila je violinu na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a uporedo je studirala i engleski jezik i književnost na Filosofskom fakultetu u tom gradu. Horsko dirigovanje usavršavala je u Nemačkoj, Holandiji, Izraelu, Mađarskoj kod nekoliko svetski priznatih horskih dirigenata (Philip Ledger, Timothy Brown, Andrew Parrott, Dan Hoegset, Volker Hempfling, Michael Gohl). Završila je specijalizaciju iz dirigovanja na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, gde završava doktorske studije u klasi maestra prof. Bojana Suđića.

Sa ženskim i mešovitim horom Muzičke škole, kao i sa horom „Sv. Stefan Dečanski“, kojim diriguje 25 godina, dobitnik je više nacionalnih i međunarodnih priznanja. U Pragu 2006. ponela je  titulu najboljeg dirigenta “Best Conductor Performance”.

2017. osvaja titulu First Prize Summa Cum Laude na Festivalu omladinskih orkestara u Nerpeltu, Belgija i titulu laureata Međunarodnog horskog takmičenja u Bijeljini sa ženskim horom muzičke škole “Isidor Bajić”. Član je nekoliko nacionalnih i međunarodnih žirija za horove i kompoziciju.

Zajednica muzičkih škola Srbije dodelila joj je godišnju nagradu za postignute rezultate 2007, a iste godine primila je Svetosavsku nagradu Ministarstva prosvete Republike Srbije – Grada Novog Sada.

Na 52. Festivalu kamernih horova i vokalnih ansambala osvaja  nagradu za najbolji programski koncept, kao i Grand Prix Festivala.
Bila je predsednik komisije za horsku muziku pri Savezu muzičkih pedagoga Srbije i član komisije za notno izdavaštvo Srpske Patrijaršije, formirane 2010. sa blagoslovom Njegove Svetosti Patrijarha Pavla. Na Festivalu Zimriya 2007 u Jerusalimu dobitnik je priznanja „Ambasador dobre volje Države Izrael“.

2009. osniva Vokalni studio, hor i simfonijski orkestar ORFELIN, kao profesionalni ansambl, sa kojim priređuje zapažene tematske koncerte vokalne i vokalno-instrumentalne muzike.

Bila je dirigent muškog đačkog hora Karlovačke Bogoslovije, kao prva žena-profesor i dirigent u istoriji te institucije od XVIII veka.

Održala je horske radionice liturgijske i horske muzike u Čikagu (SAD) , Torontu (Kanada) i Torinu (Italija), kao i seminare za dirigente u Srbiji.

Koordinator je između Srbije je i velike horske asocijacije Europa Cantat, kao i član Regionalnog umetničkog komiteta za Festival Europa Cantat u Pečuju 2015.

2017. inicira i učestvuje u osnivanju Srpske horske asocijacije.

Ukidanje pečata
Pretrazivac kulturnog nasledja

Accessibility Toolbar