Међу репрезентативним портретима знаменитих личности у оквиру Ликовне збирке Музеја Војводине, квалитетом сликарске израде се издваја Портрет Жигмунда Ормошија који је 1883. у Темишвару урадио чувени сликар пореклом из Бечеја, Мор Тан (Mó Than, 1828–1899).
Жигмунд Ормош (Zsigmond Ormós; Печка, Румунија 10. фебруар 1813 – 17. новембар 1894, Будимпешта) је био мађарски политичар, писац, новинар, историчар уметности, колекционар уметнина. У политику је ушао 1843. године, када је заједно са Савом Вуковићем био представник Тамишке жупаније на Угарском сабору у Пожуну (Братислави). У саборским клупама Ормоши ће се истаћи као један од вођа парламентарне омладине. У револуционарним данима 1848. је изабран за посланика у Угарском савету, што ће му донети затворску казну након гушења револуције. Од притисака Баховог апсолутизма склонио се у Италију 1857. године, где се упознаје са уметничким делима италијанске уметности и постаје страствени колекционар. За главног жупана Тамишке жупаније је изабран 1871, а 1875. године постаје и жупан града Темишвара. Његовом упорношћу и личним заузимањем основан је први мађарски лист у Темишвару (Тамишки листови). Ценећи те његове напоре Мађарска академија наука га је 1861. изабрала за свог дописног члана. За доживотног представника Горњег дома Угарског сабора је изабран 1885. године.
Повод за поручивање портрета од Мора Тана била је прослава 50-годишњице јавног рада Жигмунда Ормошија, када га је 1883. цар Франц Јозеф одликовао због учињених заслуга на пољу унапређења и развоја жупаније. Приказан је скоро у природној величини, у стојећој фигури до испод колена, тела благо окренутог улево, а погледа усмереног на супротну страну. Одевен је у луксузни национални костим који чине горња црна атила од финијег материјала, припијене црвене панталоне и раскошни крзнени огртач. Крзно око врата придржава златни широки ланац украшен драгуљима и широки појас сличне орнаментике око струка. У десној руци држи свечану мађарску капу украшену перјем, а у левој сабљу. Његово отмено држање је у складу са осталим елементима који указују на његов положај у локалној власти. Око врата му је Орден круне Светог Стефана I степена, а на грудима Орден Леополда III степена. Позадина је решена у маниру италијанске школе са богатом црвеном драперијом, класицистичким стубом и високом фотељом, пресвученом црвеним плишем са дрвеним резбареним грбом Тамишке жупаније на врху наслона. У горњем левом углу налази се хералдичка представа грба племићке породице Ормоши. Одабраним иконографским решењима и црвеним тоновима, Мор Тан је постигао визуелну презентацију истакнуте личности у Темишвару.
Жигмунд Ормош је oставио велики траг на модерни развој и изградњу Темишвара као културног средишта. Своје богате уметничке колекције је даровао Јужно-угарском историјском и археолошком друштву, из којег ће настати данашњи Музеј уметности у Темишвару.