Сапун − Пере, чисти, дезинфикује, само је једна од бројних рекламних порука коју је Новосадско сапунџијско друштво крајем 19. века слало потенцијалним купцима. Последњих недеља препуруке лекара у борби против корона вируса су сталне, па њиховим произођачима реклама готово није потребна.
Традиција прављења сапуна у овим крајевима веома је дуга, али се она углавном ограничавала на кућну радиност, а затим занатску производњу. Године 1871. је основано „Прво новосадско сапунџијско друштво“, које је 1904. прерасло у фабрику. Од 1917. је радила као Прва новосадска творница сапуна „Јакоб Шицер и Син“, а 1927. године је усвојен назив АЛБУС творница сапуна Д. Д. Нови Сад. Временом је прозводња сапуна за прање руку и рубља расла, а борбу за тржиште у периоду између два светска рата најбоље можемо пратити преко конкурентске борбе водећих фабрика сапуна у Краљевини Југославији: фабрике „Георг Шихт“ (данас „Сапониа“) у Осијеку и фабрике „Албус“ у Новом Саду. „Албус“ је имао аутомобил са разгласним уређајем, којим је рекламна екипа обилазила целу земљу емитујући музику и делећи узорке тоалетног сапуна. Аутомобил је био обојен упадљивим бојама и украшен натписима. Рекламни текстови фабрике често су били у стиху које су писали професионални музичари. На рекламирање производа и на организацију њихове продаје фабрике „Албус“ и „Георг Шихт“ трошиле су огромна средства.
У збиркама Музеја Војводине чува се рекламни материјал који потврђује добро планирану и организовану рекламну кампању произвођача сапуна. Из новинских огласа тадашње штампе, пословних писама, меморандума и рекламних листића на српском, мађарском и немачком језику долазимо до различитих података значајних за проучавање привредне историје. На њима је често истакнуто време оснивања, седиште произвођача и асортиман, али је основна била сликовна и текстуална порука којом је произвођач тврдио да је њихов производ најбољи и најјефтинији. Тако је рекламна порука штампана почетком 20. века на српском, мађарском и немачком језику гласила: Најбољи и најјефтинији је новосадски „Паун“ сапун. Новински оглас из 1929. године на немачком језику рекламира Албус сапун речима: Блага пена даје меку кожу. Борба за место на тржишту огледа се и у поруци у којој стоји: Не примајте други сапун ма колико да га хвале.
Поруку Тко оглашује тај напредује добро су схватили тадашњи произвођачи сапуна и вредно радили не само на усавршавању већ и на промоцији и продаји својих прозвода.
Веселинка Марковић, музејска саветница, историчарка